איך הגענו עד הלום? נקודות ציון בתולדות הפרסום המקוון

איך הגענו עד הלום? נקודות ציון בתולדות הפרסום המקוון

לקראת סוף השנה התפרסם באתר Digiday מאמר המזכיר כמה נקודות מפתח בתולדות הפרסום המקוון.

באופן הולם, המאמר המעניין הוא תוכן ממומן שסיפקה חברת פרסום. מתברר שבאנרים עם פרסום נראו על המסכים כבר בסוף שנות השמונים, עוד לפני ימי ה-web. הבאנרים הראשונים בצורה המוכרת לנו, כאלה שאנחנו אמורים ללחוץ עליהם, ושהמפרסמים משלמים תמורת לחיצות עליהם, הופיעו מתישהו בשנת 1994.

ב-2003 התחלנו לראות את מודעות הטקסט של גוגל שאפשרו לכל מי שהפעיל אתר אינטרנט לשלב אותן באתר ולקוות להרוויח מהן. מכאן ואילך התחילה טכנולוגיה מתוחכמת של מיקוד ומעקב למלא תפקיד חשוב יותר ויותר. הטכנולוגיה הזאת היא זו שעליה בנתה גוגל את עסקי הפרסום שלה. ההכנסות שלה ממוצרי הפרסום החדשניים שלה הן שאפשרו לגוגל להתבסס כמעצמת אינטרנט.

המאבק על תשומת לבם של משתמשים שלמדו להתעלם ממודעות הוביל להתפתחות מודעות בולטות יותר ויותר, ובסופו של דבר לכאלה שאי-אפשר היה להתעלם מהן כי צריך היה לנקוט פעולה כלשהי כדי לסלק אותן משדה הראייה או לחכות להיעלמותן. לפי המאמר, זה היה ב-2006. אם כן, בערך לפני עשר שנים הפכו לחלק מן החוויה המקוונת שלנו המאפיינים שהובילו בסופו של דבר למשבר הנוכחי שגרמה חסימת הפרסומות ואשר מאלץ כיום את הענף כולו לחשוב מחדש על מהלכיו בעתיד. מהפכת המובייל והביקוש הגובר לבידור מתמיד האיצו את המירוץ אחר נתונים ומידע כדי לספק לנו פרסום ממוקד. במסגרת מהפכת התוכן הזאת הופיכו יותר ויותר אתרים והפקות שהפכו הפרסום לעיקר, למטרה, ואת התוכן לאמצעי להשיג את החשיפה לפרסום.

מסע קצר וממומן בזמן

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here