פרסום חכם שמזהה אנשים, לא מכשירים

פרסום חכם שמזהה אנשים, לא מכשירים

אדובי מתחילה להפעיל רשת פרסום שתאפשר, לטענתה, פרסום ממוקד טוב יותר מבלי לפגוע בפרטיות.

באמצעות השירותים שמספקות למשתמשים ענקיות אינטרנט כמו פייסבוק וגוגל (ואולי גם יאהו) יש להן יכולת שאין להרבה שחקנים אחרים לזהות במידה רבה של ודאות משתמשים אשר עוברים בין מכשירים שונים. מכיוון שהמשתמשים נוטים להשתמש במכשירים שלהם כשהם מחוברים לשירותים האלה, יכולות חברות ענק לעקוב אחר פעולותיו של כל משתמש ידוע, לאסוף עליו מידע, ולהציג לו פרסום ממוקד.

אבל לא מעט אנשים לא אוהבים את ענקיות האינטרנט האלה ואת העובדה שהן יודעות עלינו יותר מדי. השליטה המיוחדת שלהן גם מגבילה במידה מסוימת את האפשרויות העומדות בפני מפרסמים. יש הרבה רשתות פרסום מלבד אלה שנשלטות על ידי גוגל ופייסבוק, כמובן, אבל לרשותן בדרך כלל לא עומדות יכולות הזיהוי המיוחדות הנובעות מן העובדה הפשוטה שמשתמשים נוטים להיות מחוברים תמיד לשירותים שלהן. לרשתות פרסום האחרות יש שפע שיטות אחרות לניחוש זהות המשתמשים. אבל האמת היא שרובן לא כל כך אמינות, ומתמקדות במכשירים פחות מאשר באנשים, ונכשלות בזיהוי משתמשים כאשר הם עוברים בין מכשירים שונים. זאת בעיה קשה מפני שרוב האנשים — 80 אחוז מהם, ואפילו יותר בקרב משתמשים צעירים יותר — עוברים בין מכשירים שונים ללא הרף.

אדובי רואה במצב הזה הזדמנות. היא פיתחה רשת פרסום אשר מתמקדת בזיהוי משתמשים אינדיבידואליים, לא מכשירים, ובה בעת אמורה לפעול בדרגה גבוהה של שקיפות, להגן על פרטיותם של המשתמשים ולהציע להם פרסום שישרת אותם במקום להיות מטרד.

אדובי עושה זאת על ידי איסוף מידע מזהה על מכשירים המסתיר את זהותם ואת זהות המשתמשים בהם באמצעים קריפטוגרפיים. המכשירים ישויכו ל"אשכולות" אשר ישויכו למשתמשים אינדיבידואליים או למשקי בית המשתמשים באותם מכשירים.

על ידי השיוך לאשכולות הרשת לאפשר למפרסמים להגיע במידה גבוהה של אמינות לאותם משתמשים ולהציג להם פרסום בהתאם למהלכיהם הקודמים. לדוגמה, כאשר משתמש רוכש מוצר, הפרסומות הבאות שתציג לו הרשת יכולות להיות למוצרים או שירותים משלימים.

למשתמשים עצמם מבטיחה הרשת לא רק פרסום רלוונטי יותר אלא גם דרגת פרטיות ואבטחה שעולות על המקובל בשוק, מידע על השחקנים הפועלים ברשת, ושקיפות בנוגע לנתונים הנאספים עליהם ועל המכשירים שלהם.

ההודעה של אדובי על רשת הפרסום:
https://www.adobe.com/news-room/pressreleases/201603/032216AdobeCrossDeviceMarketing.html

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here