עתיד הפרסום נמצא בבקבוק?

עתיד הפרסום נמצא בבקבוק?

אחד המוצגים המעניינים בתערוכת Mobile World Congress של תעשיית המובייל בחודש שעבר היה בקבוק וויסקי רגיל למראה. מדוע הוא בכלל נמצא שם?

הסיבה לכך שדווקא בקבוק וויסקי משך תשומת לב רבה כל כך בין הטלפונים והגאדג'טים היא מה שקרה כאשר קירבו אליו טלפון נייד. הבקבוק הכיל שבב מודפס זעיר אשר יכול להעביר מידע לטלפון התומך ב-NFC ונוגע בו. הטכנולוגיה של הטבעת שבבים מזהים במוצרים אמנם עדיין אינה בשימוש נרחב, אבל הרעיון אינו חדש. חברת Thinfilm הנורווגית אשר פיתחה את השבב ייעדה אותו כדי לאפשר ליצרנים ולמשווקים לעקוב אחרי המלאי, ובמקרה של מוצרים כמו בקבוקים גם לוודא שהם לא נפתחו, כדי לשפר את הבקרה על ההפצה ואיכות המוצר המגיע ללקוח.

אבל העבודה המשותפת של Thinfilm ושל תאגיד המשקאות Diageo המשווק את המותג Johnnie Walker הוליד חידוש פרסומי. הבקבוק שפיתחו מאפשר להשתמש בנגיעה בו כאות להתעניינות בו, שבעקבותיו יכול הלקוח לקבל מסרים בחנות או לאחר הקנייה. אלה יכולים להיות מסרים שיווקיים כמו הצעות של מבצעים, מתכונים ותוכן רלוונטי אחר.

בשונה מקוד QR, אשר אינו אמין וניתן לזיוף, השבב המתוחכם של Thinfilm יוכל להבטיח ללקוח את האותנטיות של הפריט שלפניו ושהמוצר לא עבר שום "טיפול" מאז שעזב את המפעל.

מי שמכירים את המאמצים המתמידים שעושים מותגים ומפרסמים כדי לא לפגר אחרי ההתפתחויות הטכנולוגיות המהירות לא יתקשו להבין את הפוטנציאל שאולי גלום בבקבוק הוויסקי הזה.

שבב בבקבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here