מה מעניין יוצרי וידאו באמזון?

מה מעניין יוצרי וידאו באמזון?

יותר מפיקי וידאו יוצרים תוכן במיוחד עבור שירות הווידאו החדש של אמזון למנויים. למה הוא מצליח כל כך?

צרכנים אוהבים וידאו. אפילו פרסומות וידאו טובות נהנות מתשומת לב לא רק כאשר הן מופיעות בטלוויזיה או באתרים כמו פרסומות אחרות. צופים צורכים אותן מרצונם אם הן מהנות, חכמות או מצחיקות. יש משהו בווידאו שמצליח לרתק בני אדם. וההצלחה הכבירה והממושכת של יוטיוב, ובהמשך של פלטפורמות וידאו אחרות, בנויות עליה.

במשך שנים היו פלטפורמות כמו יוטיוב ערוץ הפצה משני, ארוך-טווח, ליוצרי תוכן שהופק בעיקר להפצה בטלוויזיה. אחרי שהתוכן מילא את ייעודו המקורי, הוא יכול להמשיך לחולל תשומת לב, והכנסות מפרסומות, בזכות צפיות נוספות. גם תוכן שנועד מראש להפצה בפלטפורמות הווידאו נועד על פי רוב לחולל הכנסות או כאמצעי פרסום בפני עצמו או כדרך לחשוף משתמשים לפרסום של פלטפורמות הווידאו.

במקביל, חברות כמו נטפליקס, ומאוחר יותר אמזון, התחילו לפתח פלטפורמות להפצה של תוכן כמו סרטים ותוכניות בידור בתשלום, למנויים.

עד לאחרונה, שירותי הווידאו של אמזון נשארו במידה מסוימת בצילן של פלטפורמות הווידאו הוותיקות והמבוססות יותר. אבל אמזון השכילה לנצל את בסיס המנויים הרחב שלה, מנויי Amazon Prime, כדי לבנות שירות להפצת וידאו שבזמן האחרון נהנה מהצלחה עצומה. אמזון פריים הוא שירות שמקנה למנויים הנחות בקניות וגישה למגוון רחב ומתרחב של מנויים. אמזון בנתה אותו והרחיבה אותו בהדרגה למדינות חדשות ולשירותים חדשים.

לצרכנים, הצטרפות לבסיס המשתמשים של שירותי פריים של אמזון כדאית בגלל הגישה למגוון הרחב של השירותים והמוצרים, הכוללים כעת גישה לא רק לסרטים ותוכניות טלוויזיה כמו בעבר, אלא גם לתוכן מקורי נוסף. יותר ויותר תוכן כזה מופק באופן בלעדי עבור אמזון. הסיבה לכך היא השילוב של בסיס המשתמשים הרחב ומודל תשלום אטרקטיבי ליוצרי התוכן. אמזון משלמת למפיקי תוכן בווידאו לפי שעות צפייה, ובנוסף, מציעה אפשרויות מכירה מגוונות של סרטים וחבילות תוכן אחרות, למשל גישה לערוצי תוכן או סדרות למנויים. אמזון גם מבטיחה מענקים מיוחדים ליוצרי הסרטים, הסדרות והתוכניות הפופולריות ביותר — עוד תמריץ להתאמץ להפיק תוכן עבור הפלטפורמה הזאת, אמזון וידאו דיירקט.

בינתיים המודל של אמזון מוכיח את עצמו. יוצרי תוכן גדולים ואפילו קטנים ועצמאיים מדווחים על הצלחה לחולל הכנסות יותר מאשר בדרכים אחרות. שיעור הצריכה או מספר המנויים של מפיקי תוכן טובים גדל בעקבות הצטרפותם לאמזון, דבר שמצידו מעודד אותם ליצור תוכן נוסף, בהיקף וברמת השקעה שהיו פחות כדאיים קודם לכן. בינתיים ההכנסות בפלטפורמה מגיעות בעיקר מתשלומי מנויים.

אפשרויות הווידאו האלה מתחרות מכמה בחינות בפלטפורמות וידאו קיימות (וכמובן בטלוויזיה). ההצלחה של שירותי הסטרימינג האלה אמנם מחזקת את התחרות עם חברות כמו נטפליקס, ועשויה לנגוס במידה מסוימת בכמה שירותים של פלטפורמות אחרות, כמו יוטיוב. אבל ברור שלהפצה רחבה יותר של תוכן בווידאו, וכדי להגיע לקהל חדש, רחב ומגוון, השירותים שמציעה אמזון כעת אינם המקום הנכון, ולכן פייסבוק, יוטיוב ופלטפורמות הווידאו אינן צפויות לסבול מהעדר תשומת לב מצד יוצרי תוכן. אבל ההצלחה של אמזון כן מראה אולי לאיזה כיוון פונה סוג מסוים וחשוב של צריכת תוכן, ויתכן שבהמשך תוביל צריכת התוכן הזאת לאפשרויות חדשות לא רק ליוצרי תוכן בווידאו אלא גם למפרסמים ואולי לספקי שירותים חדשים שעשויים להשתלב בו בעתיד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here