מה אפשר ללמוד מפייסבוק על פרסום בווידאו

מה אפשר ללמוד מפייסבוק על פרסום בווידאו

פייסבוק עשתה שינויים באופן שבו פרסומות וידאו מתנהגות ופרסמה תובנות והמלצות שמעוררות מחשבה לא רק לגבי פרסום בפייסבוק.

פייסבוק הפכה לפלטפורמת וידאו ענקית. 100 מיליון שעות וידאו נצפות בפייסבוק מדי יום. מלבד נתונים עשירים יותר שעוזרים למפרסמים לעקוב אחר ביצועי הקמפיינים שלהם ולהבין מה עובד ומה לא, פרסמה פייסבוק מידע מעניין על הצפייה בפרסומות וידאו שנועד לעזור למפרסמים לשפר את השימוש שלהם באפשרויות הפרסום בפייסבוק אבל שצריך לעורר מחשבה בכל מי שמתכנן לפרסם בווידאו, לאו דווקא בפייסבוק.

כולם יודעים שפרסומות בווידאו משפיעות יותר מצורות פרסום אחרות, ושמסיבה זו מפרסמים מוכנים לשלם הרבה על פרסום בווידאו. הנתונים שמפרסמת פייסבוק, המבוססים על מחקר עצמאי, מגלים כמה מהר הן משפיעות: 47% מן הערך של פרסומות וידאו עבור המפרסמים נוצר כבר בשלוש השניות הראשונות, ו-74% ממוצה אחרי עשר השניות הראשונות. ככל שהמסר מועבר מהר יותר בפרסומת וידאו, הפרסומת אפקטיבית יותר, ואפילו פרסומות באורך שניות בודדות יכולות להיות אפקטיביות בתנאי שבונים אותן נכון.

כדי לבנות פרסומות וידאו שאכן משיגות את המטרה יש נקודות שצריך להבין ולהקדיש להן מחשבה. במיוחד במסגרת המאפיינים של הצגת הפרסום בפייסבוק קל להחמיץ הזדמנויות פרסום אם לא לוקחים בחשבון כמה נתונים חשובים.

בין הנושאים שפייסבוק מסבירה בנוגע לפרסומות הווידאו שלה הוא נושא השימוש באודיו. פייסבוק מצאה שפרסומות וידאו הכוללות גם אודיו נוטות לעורר תגובות שליליות באנשים, גם בצופים וגם בסובבים אותם. זה נכון במיוחד לפרסומות הנצפות במובייל, שעשויות בקלות להפוך למטרד סביבתי. לכן בפייסבוק, פרסומות וידאו מתחילות לרוץ ללא קול והבחירה עם להשמיע את הקול נשארת בידי הצופה. התנהגות זו מחייבת את יוצרי הפרסומות לוודא שהמסר של הפרסומת עובר בקלות גם ללא שמע, כדי שגם צופים שנחשפים לפרסומת בסביבה שבה הם לא רוצים להקים רעש יוכלו להיות מושפעים ממנה. זאת נקודה שהרבה מפרסמים צריכים לעבוד עליה, מפני שהתברר ש-41% (!) מפרסומות הווידאו בפייסבוק נמצאו בלתי מובנות בצפייה ללא קול. במילים אחרות, המפרסמים בזבזו כסף ולא קיבלו עליו תמורה.

כדי לעזור למפרסמים להעביר מסרים מילוליים בלי קול הציגה פייסבוק את האפשרות לצרף לווידאו כתוביות. בעבר, כדי לצרף כתוביות היה צריך להטביע אותן בווידאו לפני העלאתו לפייסבוק. כעת הכתוביות יכולות להיווצר באופן אוטומטי על ידי פייסבוק, והמפרסמים יכולים לערוך את הכתוביות האוטומטיות לפני שחרור הפרסומת. לפי נתוני פייסבוק, זמן הצפייה בפרסומות עם כתוביות גדול ב-12% מאשר בפרסומות שרצות בלעדיהן.

אבל גם פרסומות בלתי מילוליות יכולות לעבוד כשעושים אותן נכון. אחת הדרכים המובנות מאליהן להימנע מהחמצת ההזדמנות להשפיע על הצופים במסגרת המגבלות של פרסומות הווידאו בפייסבוק היא לדאוג שאלמנטים מזוהים כמו הלוגו של המותג יופיעו כבר בשניות הראשונות של הסרטון. רעיונות אחרים שפייסבוק מציעה הוא להציג בבירור צעדים או שלבים של שימוש במוצר.

המגבלות והאפשרויות האלה מחייבות הרבה יצירתיות. למי שרוצה ללכת על בטוח כדאי להתחיל בצפייה בפרסומות ובניתוח של מה עובד ומה לא. פייסבוק מלווה את המידע והתובנות על פרסומות הווידאו בכמה דוגמאות מוצלחות אשר יכולות להיות נקודת התחלה.

https://www.facebook.com/business/news/updated-features-for-video-ads

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here