איך פרסומות וידאו דלות תקציב משפיעות יותר?

איך פרסומות וידאו דלות תקציב משפיעות יותר?

במדיה החברתית החדשה כוכבים עולים הופכים את הפופולריות שלהם להכנסות על ידי הפקות פרסומיות שאינן כל כך שונות משאר התוכן שמפיקים הם ואחרים.

מתחילת ימי המדיה החברתית צמחו בה כוכבים. עוד בימי MySpace היו מי שלמדו לנצל את המדיה החברתית כדי למשוך לעצמם תשומת לב ולצבור עוקבים. מהר מאוד התברר שמספר גדול של עוקבים וצפיוֹת פותח אפשרויות חדשות להרוויח לא רק תהילה אלא גם כסף. הדרך הישנה, והמובנת יותר מאליה, היא להרוויח מפרסום מסורתי — מודעות טקסט, באנרים או קדימונים לסרטונים — לצד התוכן שמושך את הקהל. במקומות רבים הדרך הזאת עדיין עובדת, אבל במדיה החברתית החדשה עולה חשיבותן של שיטות פרסום אחרות.

אחת הבולטות בין הפלטפורמות החברתיות החדשות היא Vine, המבוססת על סרטונים בני שניות ספורות אשר רצים בלולאה אינסופית. פלטפורמה זו פופולרית מאוד בקרב המשתמשים הצעירים יותר. הם פעילים בה הרבה יותר מאשר בפלטפורמות "ותיקות" כמו פייסבוק, יוטיוב וטוויטר. כדי להגיע לקהל הצעיר הזה יוצרים משווקים שיתופי פעולה עם יוצרי תוכן פופולריים שצברו לעצמם מספר גדול של עוקבים. בשונה מפרסום מסורתי, המוגש לקהל כנלווה לתוכן העיקרי, כעת מעמידים הכוכבים החדשים האלה את עצמם, פשוטו כמשמעו, לרשותם של משווקים, ויוצרים תוכן המפרסם מוצרים ומותגים. אצל חלקם זהו עיסוק במשרה מלאה, והתוכן שהם מפיקים עבור פלטפורמות כמו Vine הוא חלק ממהלך קריירה מתוכנן: תחילה הם צובים פופולריות ועוקבים, ואז מנצלים את מעמדם במדיה החברתית כדי לפרסם ולהרוויח. קמפיינים שכללו פרסום במדיה החברתית החדשה רשמו עלייה ניכרת בהתעניינות במותגים שפורסמו ובמכירות.

התוכן המופק לצרכים פרסומיים לרוב אינו נראה שונה משאר התוכן שמופץ בפלטפורמות האלה. ב-Vine אופייני שהסרטונים מצולמים בטלפונים ניידים ונראים חובבניים מבחינה טכנית, ושכיח שגם הסרטונים הפרסומיים מחקים את המראה הזה. סביר להניח שהמראה ה"אותנטי" הוא חלק מן הסיבה להצלחת התוכן הפרסומי. אך יש מי שדואגים מטשטוש הגבולות בין התוכן העיקרי לבין הפרסום ודורשים להנהיג כללים שיסמנו באופן ברור יותר תוכן פרסומי.

תוכן פרסומי כמו זה שאנו רואים ב-Vine משתלב במגמה כללית יותר לעבור ממודעות מסורתיות לתוכן ממומן גם במדיה החברתית ובאתרי תוכן, כחלק מהסתגלות עולם הפרסום לשינויים החלים השנים האחרונות בטכנולוגיה ובדפוסי צריכת התוכן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here