וידאו אינטראקטיבי כערוץ מכירות ישיר

וידאו אינטראקטיבי כערוץ מכירות ישיר

מכשירים ניידים עם מסכי מגע טובים וחיבור מהיר לאינטרנט נמצאים כיום בידיהם של יותר ויותר אנשים. עבור רבים הופך מסך הטלפון הנייד להיות המסך החשוב ביותר. תנאים אלה פותחים אפשרויות חדשות בפני משווקים. אחת מהן היא שימוש בווידאו לא רק ככלי עזר להעברת מסרים ולהצגת שירותים ומוצרים, אלא כערוץ מכירה ישיר.

גוגל עשתה צעדים ראשונים המכירה באמצעות וידאו (shoppable video) כבר לפני כמה שנים, כשהוסיפה ליוטיוב פיצ'ר המאפשר למשתמשים לקנות תוכן שצפו בו או האזינו לו. כיום מפתחות כמה חברות כלים מתוחכמים יותר ליצירת וידאו אינטראקטיבי שנועד לאפשר לצרכנים לקבל מידע נוסף על מוצרים שהם רואים, לקנות אותם, או לשתף אותם ברשתות חברתיות. כיום כוללות האפשרויות ביוטיוב פיצ'רים נוספים, כמו קישורים מתוזמנים על גבי הווידאו, שבהם יכולים משווקים להשתמש כדי להפנות צופים למידע על מוצרים או להציע להם לקנות אותם.

חברות אחרות מפתחות כלים אינטראקטיביים הבנויים ספציפית לשימוש בווידאו כערוץ מכירות. דוגמה מעניינת לניסיון מן הזמן האחרון היא קמפיין של רשת הביגוד GAP. לחיצה על פריט המוצג בווידאו מוסיפה אותו לרשימת מוצרים שהצופה יכול לעבור אליה בזמן הצפייה או בסופה כדי לקבל מידע נוסף על הפריטים או לקנות אותם.

דוגמאות נוספות נמצאות באתר החברה Cinematique אשר פיתחה את הכלים האינטראקטיביים שבהם השתמשו בקמפיין זה.

כלים כמו אלה שמפתחת חברה זו מאפשרים להוסיף לתוכן וידאו קיים תכונות אינטראקטיביות בעלות נמוכה יחסית. היות שזהו תחום חדש, הפוטנציאל הגלום בו ככלי להגברת המכירות עדיין אינו ברור, ולכן משווקים רבים עדיין אינם משקיעים בו מאמצים רבים. אך מניסיונן של חברות שהתחילו לחקור את האפשרויות השיווקיות הגלומות בווידאו אינטראקטיבי מתחילים כבר לעלות לקחים ותובנות בנוגע להפקת תוכן וידאו שנועד לשימושים אינטראקטיביים. לדוגמה, אחת הבעיות הניכרות ביותר בניסיונות קיימים להסב תוכן וידאו קיים לאינטראקטיבי היא שמהירות המעברים והתנועה על המסך, אינה תמיד מאפשרת לצופים ללחוץ בזמן על הפריטים שמעניינים אותם. קרוב לוודאי שבעתיד הקרוב נראה ויותר הפקות וידאו אינטראקטיביות שייקחו בעיות כאלה בחשבון.

One thought on “וידאו אינטראקטיבי כערוץ מכירות ישיר”

  1. Pingback: הצרכנים עוברים למובייל ומצפים לתוכן עשיר | Adops
  2. Trackback: הצרכנים עוברים למובייל ומצפים לתוכן עשיר | Adops

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here