השילוב המנצח: וידאו ופרסום חברתי

השילוב המנצח: וידאו ופרסום חברתי

משווקים מבינים כבר מזמן את התועלת הגלומה בפעילות ברשתות חברתיות. הם גם מבינים את ההשפעה העצומה שיכולה להיות לווידאו כאמצעי שיווק. אבל עדיין לא כולם מבינים את העוצמה הגלומה בשילוב של השניים.

ההוצאות על פרסום בווידאו עולות משמעותית בשנתיים האחרונות. אנשים עדיין צופים כל יום בכמה שעות של וידאו בטלוויזיה, אבל צריכת וידאו גם במחשבים ובמיוחד מכשירים ניידים נמצאת במגמת עלייה. וידאו גורם לצופים להקדיש יותר זמן למסר ויכולה להיות לו השפעה אדירה על המשך היחסים של הצופה עם המותג או המוצר. וידאו יכול להעניק לצופים חוויה מוחשית ועל ידי כך להשפיע יותר מאמצעים אחרים על דימוי המוצר או המותג אשר מוצגים באמצעותו.

גם ברשתות החברתיות מבינים את המשיכה המיוחדת שיש לווידאו. עד לא מזמן נהנה יוטיוב משליטה כמעט בלעדית כפלטפורמת הווידאו של האינטרנט, אבל לאחרונה קמה ליוטיוב תחרות מסוימת מצד פיצ'רים חדשים שהושקו בפייסבוק. אלא שבמקרים רבים, פרסום בווידאו ממשיך להיחשב כתחום פעילות שונה מן הפעילות ברשתות החברתיות. בפעילותם ברשתות החברתיות מתמקדים משווקים במשיכה הטבעית של משתמשים אליהן, ביתרונות התקשורת הדו-כיוונית בין המותג לבין הקהל, כמו גם בהשפעה הפסיכולוגית הרבה שיש לדעות, לסיפורים ולהמלצות של חברים ושל אנשים אחרים.

כאשר מפרסמים עוסקים בהפקות וידאו שיווקיות, לעומת זאת, הם בדרך כלל מייעדים אותם לצפייה פסיבית, כדרך לחשוף מוצרים, להמחיש אותם, ולבנות תדמית. הם אינם מפיקים את תוכן הווידאו שלהם כחלק בלתי נפרד מן הפעילות שלהם בערוצים החברתיים. לכל היותר הם מעלים את תוכן הווידאו שלהם לפלטפורמות כמו יוטיוב או פייסבוק, ולאחר מכן משתמשים ברשתות החברתיות להרחבת הצפייה בהם.

לאחרונה אנחנו עדים להתלכדות של הערוצים במסגרת אסטרטגיות שיווק כוללות, המנצלות את האפשרויות הגלומות בווידאו וברשתות חברתיות ומשלבות אותן. לדוגמה, קמפיין יכול לחשוף מידע באופן הדרגתי בסרטוני וידאו שמשוחררים בזה אחר זה ומגלים בכל פעם פרטים חדשים לקראת אירוע או השקה של מוצר חדש. זאת בכוונה לעורר עניין, ניחושים ודיונים ברשתות החברתיות, ועל ידי כך להעלות את המודעוּת לנושא הקמפיין ואת ההתעניינות בו. זאת דינמיקה שאינה מתאפשרת רק על ידי הפצה של וידאו, מעניין ככל שיהיה; וגם לא על ידי הפצה של תוכן מסוגים אחרים ברשתות החברתיות.

קמפיין מוקדם מאוד (בקנה מידה אינטרנטי) אשר ניצל בחכמה את השילוב הזה היה קמפיין הפרסום של Old Spice משנת 2010. הקמפיין הזה לא תוכנן מראש כקמפיין משולב אלא התחיל דווקא כקמפיין וידאו "מסורתי":

אבל היקף התגובות הבלתי צפוי שעורר הסרטון הראשון ברשתות החברתיות הוביל לרעיון לנהל את המשך הקמפיין באופן אינטראקטיבי. הקמפיין הזמין את הקהל לתקשר עם המותג ועם הדמות שכיכבה בסרטון הפרסומת, וסרטוני המשך שהופקו הגיבו לפעילות ברשתות החברתיות, בין השאר בצורת מענה ישיר לשאלות, ועל ידי כך עוררו הדים נוספים. בסיכומו של דבר הוביל הקמפיין המשולב לחשיפה חסרת תקדים ולהצלחה שיווקית עצומה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here