הבאנרים נעלמים. איך יראה הפרסום בלעדיהם?

הבאנרים נעלמים. איך יראה הפרסום בלעדיהם?

פרסום בצורתו המסורתית, באמצעות באנרים על המסך, אינו אפקטיבי, במיוחד במובייל, ועולם הפרסום הדיגיטלי מחפש דרכים חדשות.

מפרסמים מודעים כבר מזמן לכך שפרסום במכשירים ניידים מחולל פחות הכנסות מכפי שניתן היה לצפות לאור היקף השימוש במכשירים ניידים, הנמצאים כיום כמעט בידי כל אחד. הביצועים הנמוכים של קמפיינים במובייל גורמים לכך שהדרישה לפרסום במובייל נשארת נמוכה יחסית.

למצב זה יש כמה סיבות. אחת מהן היא שאנשים למדו להתעלם מבאנרים, תופעה שמכונה לפעמים "עוורון באנרים". היא מתרחשת הן במובייל והן בדסקטופ, אבל נכונה בעיקר למסכים גדולים יותר: אנשים מתמקדים בתוכן שמעניין אותם, וכמעט מתעלמים מן הפרסומות שמסביבו. במכשירים ניידים, אם הבאנרים אינם מספיק קטנים כדי לא למשוך את תשומת הלב, הם לעתים קרובות נתפסים כמטרד מפני שהם תופסים שטח יקר על חשבון שאר התוכן. הם מטרידים גם מכיוון שקל למדי לטעות בלחיצה על מסך קטן: חלק גדול מן הלחיצות על מודעות אינן של צרכנים שמגלים בהן עניין, אלא של משתמשים שנגעו בטעות במקום הלא נכון במסך — וכאשר זה קורה, התסכול שנגרם למשתמשים גדול עוד יותר.

עוד סיבה שמציינים גורמים בענף הפרסום להצלחה המועטה של פרסומות מסורתיות, באמצעות באנרים על המסך, היא התפשטות הפרסום פרוגרמטי, אשר הוריד את מחירי הפרסום בכלל ובמובייל בפרט: האפקטיביות הנמוכה מקטינה את הביקוש, והביקוש הנמוך מוריד את ההכנסות מן הפרסום. אנשי שיווק נמנעים מהרחבת הקמפיינים שלהם למובייל לא רק מתוך ידיעה שהפרסום במובייל פחות יעיל; הם גם חוששים שלאור יחסם השלילי של המשתמשים לבאנרים במובייל, פרסום המוצרים או המותגים שלהם בבאנרים עשוי אפילו לפעול לרעתם.

ההערכות הן שלאור כל זאת, הבאנרים שאנו רגילים לראות ילכו ויעלמו, ושבמקומם יתפשטו צורות חדשות של פרסום. הצורה שנראית המבטיחה ביותר היא של תוכן ממומן (המכונה גם native advertising או "פרסום ילידי") בתוך רצפי התוכן האנכיים שמשתמשי המובייל רגילים לצרוך. פרסום כזה יכול להיות, לדוגמה, פריט פרסומי שיישתל בתוך רצף הפריטים האנכי שהמשתמשים רגילים לראות כאשר הם משתמשים ברשתות חברתיות או קוראים חדשות במכשיר הנייד שלהם. חזותית, פריטים אלה ייראו כמו הפריטים האחרים שסביבם, ולפיכך לא יפריעו לחוויית השימוש כמו באנרים מן הסוג הישן. ניסויים שנעשו בפרסום כזה עד כה מלמדים על תגובות חיוביות מצד המשתמשים.

שינויים אלה צפויים לשפר את המצב עוד יותר עבור המפרסמים בשילוב עם שיפורים טכנולוגיים אחרים אשר יעזרו לברור את הפרסום הנכון לאדם הנכון בזמן הנכון בהתאם לפרמטרים שונים, למשל לפי מידע גיאוגרפי. אדם שיביט במכשיר שלו כשהוא נמצא בסמוך לבתי עסק מסוימים, לדוגמה, יכול לראות פרסום שיפנה אותו לעסקים אלה. פרסום כזה יהיה פחות מטריד חזותית ויותר רלוונטי, ואפילו יוכל להיתפס על ידי הצרכן כמשרת אותו, ומכיוון שכך, הוא צפוי להעלות את ערך הפרסום במכשירים ניידים ולמשוך לתחום המובייל מפרסמים שעד כה התאכזבו או נרתעו ממנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here