גוגל עוזרת לאתרים להרוויח גם במובייל

גוגל עוזרת לאתרים להרוויח גם במובייל

החשיבות הגוברת של המכשירים הניידים כאמצעי גישה לתוכן יצרה בעיות לאתרים. האם לגוגל יש פתרון טוב?

הבעיה המובנת מאליה היא בעיית גודל המסך. פרסום של גירסה מיוחדת למובייל, או בנייה של אתרים רספונסיביים (שמתאימים את עצמם למסכים בגדלים שונים) הם פתרונות חלקיים שקיימים כבר שנים, ושהולכים ומשתפרים. אם מיישמים את הפתרונות האלה כמו שצריך, הם גם יכולים לפתור בעיות שימושיוּת (useability) שאתרים רבים עדיין סובלים מהם, במיוחד במובייל.

אבל במקרה הטוב, אלה רק פתרונות חלקיים לבעיה חמורה אחרת: בעיית האיטיות של טעינת התוכן והתגובה לפעולות של המשתמשים. לאיטיות הזאת יש שני גורמים עיקריים. הראשון הוא מהירות התקשורת, שבמכשירים ניידים היא עדיין לעתים קרובות נמוכה יותר ולא פעם גם מקוטעת. השני הוא שבגלל שלעתים המכשירים הניידים חלשים יחסית, העיבוד של הקוד שנטען עד להשלמת ההצגה הנכונה של כל התוכן יכול להיות תהליך איטי. כאשר האיטיות הזאת היא דבר כרוני, או לפחות שכיח, הוא יוצר תסכול בקרב המשתמשים. חוויית שימוש כזאת יכולה לגרום להם להיחשף לפחות תוכן מכפי שהיו יכולים לצרוך בתנאים אופטימליים יותר. היא יכולה לגרום להם להחליט לוותר ולנטוש אתרים שנטענים לאט, ולעתים קרובות זה בדיוק מה שהם עושים. חלקם גם נוקטים צעדים חריפים יותר ומחפשים דרך להתקין גם במכשירים הניידים שלהם חוסמי פרסומות כדי לצמצם ככל האפשר טעינה של אלמנטים שאחראים לאיטיות.

האיטיות הזאת היא כמובן לא רק בעיה של המשתמשים אלא גם, לא פחות, בעיה של הגורמים שרוצים להגיע למשתמשים ושמתפרנסים מהפעילות המקוונת שלהם — ספקים שירותים מקוונים, אתרי קניות, ואתרי תוכן שרוצים שהתוכן שלהם ייצרך, ושבדרך כלל תלויים בהכנסות מפרסומות שהם משלבים בתוכן.

איך מתמודדים עם הבעיה הזאת? יש גופים שמנסים להתמודד עם הבעיה בבניית אפליקציות למובייל, שנותנות להם יותר שליטה על היבטים כמו הצגת פרסומות. אבל קשה לשכנע משתמשים להתקין אפליקציות נוספות במכשירים שלהם, ולכן הפתרון הזה לא מתאים לכל אחד — במיוחד לא ליוצרי תוכן קטנים ובינוניים שפשוט רוצים שהתוכן שלהם יגיע לקהל היעד.

פייסבוק נמצאת במעמד ייחודי, עם השירות שלה שמהווה מרכז של פעילות מקוונת וצריכת תוכן. פייסבוק ניסתה לנצל את הקשיים הייחודיים של ספקי תוכן במובייל כדי לבצר עוד יותר את מעמדה באמצעות מאמרים מיידיים. הפתרון הזה נראה מבטיח, והוא כולל, עבור ספקי התוכן, גם אפשרות לשלב בתוכן שלהם פרסום ולהרוויח מהחשיפות. אבל זהו פתרון מגביל ובעייתי מכמה וכמה בחינות.

גוגל מנסה להתמודד עם הבעיה בגישה פתוחה יותר, שמציעה לאתרים פתרון שלא כרוך בכניעה לתכתיבים ולמגבלות של פייסבוק כדי ליהנות מיתרונות המהירות שפייסבוק מציעה. הפתרון של גוגל, , Accelerated Mobile Pages או AMP, מבוסס על טכנולוגיות קיימות ופתוחות. על ידי אופטימיזציה של התוכן כדי להשיג מהירות מרבית, ושמירה של עותק מטמון (cache) של התוכן הסטטי ברשת השרתים המהירה של גוגל, מושג שיפור משמעותי במהירות הטעינה.

מעבר לעצם היתרון שבמהירות הטעינה, גוגל גם משתמשת בשליטתה בשוק החיפוש כדי לתת לאתרים המשתמשים ב-AMP עדיפות בתוצאות החיפוש. עבור ספקי התוכן זה יתרון כפול: שיפור ביכולת להימצא, ושיפור חוויית המשתמש, שפירושה שיפור הסיכוי שהתוכן אכן ייצרך אחרי שהמשתמשים מגיעים אליו.

מאז שהתחילה גוגל להפעיל את AMP התחילו להשתמש בו מאות אתרים גדולים עם מיליארדי דפים ומאות מיליוני משתמשים.

אבל מה לגבי פרסום באתרים השמתמשים ב-AMP? מכיוון שגוגל היא שחקנית מובילה בתחום הפרסום, אין פלא שהיא שילבה בצורה נוחה את פלטפורמת הפרסום שבשליטתה, DoubleClick, בפתרון שלה לדפים מהירים. לפי נתונים שהיא הציגה לאחרונה, התוצאות הנרשמות עד עכשיו טובות מאוד. כ-90 אחוז מספקי התוכן שמשתמשים ב-AMP רשמו עלייה משמעותית בשיעור הצפייה והלחיצה על פרסומות.

דפי AMP ימשיכו להיות זירה מעניינת מבחינת יכולות הפרסום שבהם, מפני שגוגל ממשיכה לפתח את היכולות האלה, ומתמקדת כעת, בין השאר, בשילוב פרסומות וידאו בתוכן AMP, ובהוספת יכולות אינטראקטיביות נוספות, תוך שמירה על יתרונות המהירות. אגב, הדפים הקלים יותר מבחינת דרישות העיבוד מתבטאים לא רק בחוויית משתמש ישירה טובה יותר, אלא גם בצריכת אנרגיה מופחתת במכשירים ניידים, דבר שמאפשר למשתמשים להמשיך לצרוך תוכן, ופרסומות, במשך הרבה יותר זמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here