אי-אפשר בלי וידאו. אבל איך להשתמש בו נכון?

אי-אפשר בלי וידאו. אבל איך להשתמש בו נכון?

משווקים ומפרסמים מודעים מזמן לכך שווידאו באינטרנט הוא דבר שאי-אפשר להתעלם ממנו. כולם מדברים על וידאו, אבל לא כולם יודעים איך להשתמש בו.

מרוב שברור לכולם שאי-אפשר בלי וידאו, לפעמים הציפיות מהשימוש בווידאו אינן מציאותיות. ארגונים שקולטים את המסר שווידאו חשוב, אבל לא מבינים איך להשתמש בו, עלולים להסתבך בהפקות יקרות שבסופו של דבר לא מחזירות את ההשקעה.

התפתחות יכולות הווידאו בפייסבוק, למשל, עוררו הרבה ציפיות, אבל בינתיים יש גם מי שמתייחסים באכזבה או בספקנות לאפשרויות שנוצרות שם. אחת התלונות השכיחות על וידאו בפייסבוק היא שלפחות בינתיים, לא ברור איך אפשר להרוויח ממנו. פייסבוק מפתחת את שילוב הפרסומות בתוכן הווידאו, אבל נכון לעכשיו, לא ברור כמה מההכנסות שיכולות הפרסומות האלה לחולל יישארו בידי פייסבוק וכמה יגיעו לידי יוצרי התוכן עצמם. החששות בנוגע לכך מצננים את התקוות שנתלות בהתפתחויות אלה מצד מי שחושבים על היקף החשיפה הגדול שאפשר להשיג באמצעות פייסבוק.

לכן, מי שיוצרים תוכן וידאו בתקווה להרוויח מהיקף צפייה רחב, חושבים לא פעם שבינתיים, יוטיוב הוא עדיין המקום שבו כדאי להתמקד. כפלטפורמת הווידאו הוותיקה והמבוססת ביותר, יוטיוב משלמת ליוצרי תוכן פופולרי. יוטיוב הוא המקום שבו אנשים מחפשים תוכן בווידאו, והמודל של יוטיוב עבור יוצרי תוכן ממשיך להוכיח את עצמו.

אבל הכל תלוי בתפקיד שהפקות הווידאו נועדו למלא. לעתים קרובות, התפקיד שממלאות הפקות וידאו אינו רק לחולל צפיות, ועל ידי כך (כלומר על ידי הפרסום שהצופים נחשפים לו) הכנסות. סרטוני וידאו ממלאים לא פעם תפקיד משלים, אבל חיוני, במסגרת מאמץ רחב יותר לפתח מותג, לבנות קהל, ולשמור על תשומת לב והתעניינות. בפלטפורמות החברתיות, ובפרט בפייסבוק, וידאו מתחיל להיחשב כדרך כמעט הכרחית להשגת המטרות האלה. דף פייסבוק ללא וידאו הוא דבר שכמעט לא יעלה על הדעת עבור מותגים רציניים.

אותו הדבר נכון גם לגבי גופי תוכן כמו ארגוני חדשות. כדי לבנות קהל ולגרום לו להגיע לשאר התוכן שהם יוצרים, גופים כאלה חייבים להעלות את תוכן הווידאו שהם מפיקים לפלטפורמות החברתיות, בראש ובראשונה לפייסבוק. שיעורי החשיפה שמעורר תוכן בווידאו גדולים משמעותית מתוכן אחר (טקסט, תמונות, אודיו), ולא פעם יכול לשמש שער שדרכו מגיעים משתמשים לשאר התוכן. גופים כאלה יכולים לא פעם לנצל את יכולות הווידאו בזמן אמת שפייסבוק מנסה לקדם — ולשלם למי שמנצלים אותן.

אבל בעוד שהפקת וידאו היא חלק מעבודתם השגרתית של תוכן מסוימים וארגונים בענפי המדיה, יש אחרים שכדי לנצל את היתרונות הידועים של תוכן בווידאו — כדרך לבנות גוף של עוקבים, התעניינות ומודעות למותג — חייבים להשקיע מאמצים מיוחדים ביצירה של תוכן כזה. ולא פעם קורה, במיוחד למי שעושים את צעדיהם הראשונים בכיוון הזה, שהמאמצים לא משתלמים. כדי לא להיכשל ולהפסיד, חיסכון בעלות ההפקות ההתחלתיות הוא בדרך כלל רעיון טוב, ויש דרכים שונות שבהן עושים זאת הן ארגונים מתחילים והן ארגונים מבוססים שפשוט מגלים שאפשר ליהנות מיתרונות הווידאו בפלטפורמות כמו פייסבוק גם בעלות נמוכה. הפתרון הפשוט ביותר הוא קודם כל שיתוף תכני וידאו של אחרים. התוכן עצמו לא בהכרח עוזר למי שמשתף אותו, אבל יכול לעזור לפתח את תשומת הלב לגורם המשתף. דרך זולה אחרת היא לבנות סרטוני וידאו מתוכן שאינו וידאו מצולם, אלא על ידי שזירה של תמונות, טקסט, אפקטים ואודיו לידי סרטונים. כאשר עושים זאת היטב — וכיום מתפתחים אפילו שירותי רשת שעוזרים לבנות סרטונים כאלה בקלות — ההפקה יכולה להיות תהליך מהיר וזול, ולהשיג לפחות חלק מהיתרונות שנוטים לבוא עם תוכן בווידאו. עם מספיק יצירתיות (את ההשראה אפשר למצוא לפעמים בדוגמאות מוצלחות), הדרך הזאת יכולה לפעמים להשיג תוצאות לא רעות בעלות מינימלית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here