איך יאהו מבטיחה את עתיד עסקי הפרסום שלה

איך יאהו מבטיחה את עתיד עסקי הפרסום שלה

יאהו היא ענקית האינטרנט הוותיקה ביותר. כמו האחרות היא נבנתה מפרסום. איך היא מתכוונת להמשיך להישאר תחרותית בעתיד?

במשך שנים נראה שהיא מדשדשת במקום בזמן שגוגל ופייסבוק לא הפסיקו לצמוח ולחדש. אבל מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו, בטוחה שהאסטרטגיה הנוכחית של החברה, שעליה דיברה בראיון ל-Fortune, מבטיחה את שגשוגה בשנים הבאות. מקור ההכנסה הגדול של יאהו היה תמיד פרסום. את ההון ההתחלתי שלה בנתה החברה מבאנרים, וגם כיום פרסום כזה ממשיך להיות מקור הכנסה שלה. אלא שדברים השתנו וחייבו את החברה לשנות את דרכה כדי להמשיך להיות רלוונטית.

בשנים האחרונות רכשה יאהו לא מעט חברות אחרות. הן את הפיתוח מבית ואת את הרכישות החדשות הנחו כמה תובנות. מכשירים ניידים הפכו לאמצעי גישה מרכזי לרשת, ובמכשירים אלה, בשונה מבדסקטופ, השימוש באפליקציות למטרות ספציפיות חשוב יותר מן הגלישה. אפליקציות חברתיות הן אחד השימושים העיקריים שמעסיקים משתמשים, ואילו בתחום התוכן ברור שחשיבותו של הווידאו הפכה להיות עצומה.

על רקע הנוף המשתנה הזה היה ברור שגם הפרסום חייב להשתנות. בשונה משחקנים אחרים בענף הפרסום, אשר שמים את הדגש על טכנולוגיות לשיפור ביצועי מקורות ההכנסה שלהם, כמו ההתפתחויות בפרסום הפרוגרמטי, ביאהו שמים כעת דגש על הבנת השילוב בין מובייל, וידאו, מדיה חברתית ושירות ייחודי למשתמשי הקצה כמפתח להצלחה של עסקי הפרסום של יאהו בעתיד. הרכישות שביצעה יאהו בשנים האחרונות של חברות בתחום הפרסום, בין השאר של רשת הפרסום בווידאו BrightRoll, מעידות על כך שפרסום ממשיך להיות במוקד תשומת ליבה של החברה כמקור להכנסות ולצמיחה. אבל כדי להתחרות בהצלחה בתחום כה תחרותי יש חשיבות מכרעת לדרך שבה נעשה הפרסום.

אולי בזכות הרקע שלה במדעי המוח, החשיבות של פרסום ילידי היתה ברורה למנכ"לית יאהו מאז שנכנסה לתפקידה. הפרסום בבאנרים מבוסס על היותו בולט, אבל הוא איבד מן האפקטיביות שלו הן מפני שמשתמשים למדו להתעלם ממנו (או לחסום אותו) והן מפני שבשימוש במכשירים ניידים הוא הפך למטרד גדול עוד יותר מאשר בדסקטופ. פרסום ילידי, לעומת זאת, לא נתפס כנטע זר אלא מעודד אינטראקציה, וכשעושים אותו נכון הוא יכול וצריך להיות מעניין.

בזכות השילוב של שירותי הדואר, המידע והחיפוש שיאהו התמחתה בהם והתבדלה בזכותם מאז שנותיה הראשונות, נהנית החברה מבסיס משתמשים רחב ונאמן, וכדי להבטיח את נאמנות הקהל הזה גם בעתיד שמה החברה בשנים האחרונות דגש מיוחד על איכות התוכן שהיא מספקת למשתמשיה בכל הערוצים. בין השאר היא מנסה להשיג זאת על ידי רכישות ושותפויות חדשות במטרה להמשיך לספק שירות איכותי למשתמשים, מכיוון שפרסום ילידי במסגרת כזאת מוכיח את עצמו כאפקטיבי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here