שש שניות של וידאו

שש שניות של וידאו

איך מעבירים מסר פרסומי בשש שניות?

מוקדם יותר השנה השיקה גוגל פורמט חדש של פרסומות וידאו ביוטיוב, bumper ads, המתמקדות במכשירים ניידים. בדומה לפרסומות הווידאו הרגילות, המופיעות לפני הסרטונים שבהם מבקשים המשתמשים לצפות, גם פרסומות באמפר מופיעות לפני תחילת הסרטון המבוקש. אבל מודעות אלה מוגבלות לאורך של שש שניות ואינן מאפשרות דילוג. הבלוג הרשמי של גוגל דימה את המודעות הקצרות האלה לשירת הייקו יפנית — בתי שירה בעלי מספר מוגבל של הברות המאלצים את המשורר לדחוס תמונה ומסר במילים ספורות. מודעות בנות שש שניות מאלצות אף הן את צוותי הפרסום לחשוב "מחוץ לקופסה" ולמצוא דרכים יצירתיות לדחוס את המסר שלהם באופן אפקטיבי וקליט למספר שניות מוגבל וקטן במיוחד.

פורמט פרסומות הווידאו הקצרות האלה לא נועד להחליף את הפרסומות הקיימות אלא להשלים אותו. אחד ממקרי המבחן הראשונים שבעזרתם ניסתה גוגל את הפורמט החדש, ואשר בהתאם לחזון של גוגל בנוגע לשימוש בו כלל לא רק במודעות באמפר, היה סדרת מודעות של חברת הקלטות המוזיקה האמריקאית אטלנטיק רקורדס. כל מודעה כזאת חשפה את אחד האומנים ואת אחד השירים שרצתה החברה לפרסם בתמונות בודדות ובליווי כמה שניות של אודיו. תמונה מלאה יותר סיפקה פרסומת וידאו רגילה, ארוכה יותר.

גוגל פיתחה את מודעות הבאמפר הקצרות על בסיס התובנה שהמכשירים הניידים הפכו עבור רוב האנשים לאמצעי הצפייה המועדף בווידאו. מכיוון שאנשים צופים בסרטוני יוטיוב לעתים קרובות, הבינה החברה שהגשה של פרסומות ב"מנות קטנות" יכולה לתרום בהדרגה לבניית ההשפעה הרצויה על הצופים. לפי גוגל, מקרי המבחן שבדקה הראו תוצאות מבטיחות.

ב-21 בספטמבר נערכה בסינגפור תחרות בשם YouTube Creative Hack שבה נדרשו זוגות של פרסומאים צעירים לבנות תוך שעות ספורות קמפיין פרסום תיירותי לסינגפור סביב מודעות הבאמפר הקצרות של גוגל. עד לתחילת התחרות לא ידעו המשתתפים מה יצטרכו לפרסם ולכן לא יכלו להתכונן ונאלצו לדחוס את כל התכנון וההפקה לפרק הזמן הקצר שניתן להם. התנאים האלה גם הוציאו מכלל אפשרות הפקות וידאו רגילות ואילצו אותם להמציא פתרונות יצירתיים. הנה דוגמאות למודעות באמפר שיצרו שני הצוותים שזכו במקומות הראשונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here