רשת פרסום דיגיטלית דלת טכנולוגיה?

רשת פרסום דיגיטלית דלת טכנולוגיה?

האם בענף הפרסום ברשת, המתבסס על מידע וניתוח נתונים, יש מקום לרשת פרסום שכלל לא אוספת מידע?

החדשות בענף הפרסום הן לעתים קרובות בעלות אופי טכנולוגי. שיפורים טכנולוגיים, ובפרט כאלה שקשורות לאיסוף ולניתוח מידע, הם בעיני רבים הדרך העיקרית לבנות את היתרון היחסי שהם מקווים להשיג על פני מתחרים. ככל שאוספים יותר נתונים על המשתמשים ועל התנהגותם ניתן לחלץ מהם יותר תובנות המאפשרות לפתח את התוכן הפרסומי ולתזמן את החשיפה לו באופן מיטבי, לעתים קרובות תוך התאמה שלהם למשתמש היחיד. מערכות חכמות מייתרות את הצורך בבני אדם ומאפשרות לפלטפורמות פרסום לפעול בקנה מידה גדול ובעלות תפעול נמוכה.

אין ספק שהגישה הזאת הוכיחה את עצמה. ענף הפרסום הוא ענף עתיר טכנולוגיה שמגלגל מיליארדים. אבל טכנולוגיות המידע שהוא מתבסס עליהן היא גם סיבה לקשיים המכבידים על הענף אשר מאלצים את השחקנים הגדולים לחשוב מחדש על דרכי העבודה שלהם. הכיוון שבו רבים מהם מחפשים פתרונות גם הוא טכנולוגי. אבל גם המשתמשים מגיבים לפרסום שהם מופצצים בו באמצעים טכנולוגיים. חלק גדול מהם פשוט משתמשים בחוסמי פרסומות, ולאחרונה אפילו הארגונים שמאחורי הדפדפנים הפופולריים התחילו לעזור להם לעשות זאת. המשתמשים חוסמים פרסומות לא רק מפני שהפרסומות עצמן מפריעות להם, אלא גם מפני שהם מודעים, לפחות חלקית, שמאחורי הפרסומות האלה יש בדרך כלל גופים שאוספים עליהם יותר ויותר מידע. פלטפורמות הפרסום נתפסות כאיום על הפרטיות.

רשת המודעות The Deck היא פלטפורמה יוצאת דופן. בעוד שפלטפורמות פרסום אחרות מתמקדות כמעט בטכנולוגיות מידע, ומנסות לבסס את היתרון שלהן על יכולות ניתוח, The Deck נוקטת גישה הפוכה לחלוטין. המדיניות המוצהרת והמפורשת שלה היא לא לאסוף שום מידע אישי על המשתמשים הנחשפים לפרסומות מטעמה. הנתונים היחידים שהיא אוספת הם מספרי חשיפות כוללים. המודעות שהיא מציעה לאתרי תוכן הן מודעות טקסט או תמונה קטנות ולא בולטות במיוחד. במקום לבחור את המודעות על ידי אלגוריתמים מתוחכמים אנשי The Deck עובדים בעצמם עם המפרסמים ועם אתרים המציגים פרסומות. שיטת עבודה זו דומה יותר לדרך שבה עובדים במדיה המודפסת.

על היקף הפעילות הקטן יותר של הפלטפורמה אמורים לפצות האיכות, האמינות והאמון שמנסה החברה לבנות על ידי מדיניות של אי-פגיעה בפרטיות והימנעות מיצירת מפגעים חזותיים שמעודדים אנשים לחסום פרסומות. לכן ההוספה של הרשת לרשימת האתרים החסומים של חוסמי פרסומות מסוימים עורר ויכוחים מכיוון שהפרסומות של The Deck נועדו להיות חלופה בלתי פוגענית שמאפשרת למפרסמים ולספקי תוכן להרוויח בלי לפגוע במשתמשים.

deck

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here