פרסום פרוגרמטי: מה משווקים צריכים לדעת?

פרסום פרוגרמטי: מה משווקים צריכים לדעת?

התפתחויות טכנולוגיות מרחיבות ללא הרף את מה שניתן להשיג בפרסום פרוגרמטי. מה משווקים צריכים לדעת כדי לנצל אפשרויות אלה?

קודם כל צריך להבין הפרסום והשיווק באמצעים פרוגרמטיים הפך להיות ענף עתיר ידע. פרסום פרוגרמטי יכול להיות אפקטיבי מאוד, אך כדי לנצל אותו היטב נחוצים אנשים שמתמחים בכך. מי שאינם מבינים לעומק את הטכנולוגיה, את דרישותיה ואת האפשרויות הגלומות בה אינם יכולים לעבוד באופן אפקטיבי מול סוכנויות פרסום ופלטפורמות הפרסום העומדות לרשותם.

הכלים הקיימים כיום מאפשרים לעקוב בזמן אמת אחר ביצועי של הפרסום, לנתח את תוצאותיו ולבדוק וריאציות כדי למצוא מהן צורות הפרסום האפקטיביות ביותר. אפשרויות אלה מכניסות יותר דינמיות לתהליך ומאפשרות אופטימיזציה של הפרסום במהלך הקמפיין. כבר אין צורך במחקרים מקדימים ובהמתנה של ימים, שבועות או חודשים כדי להעריך את האפקטיביות של הקמפיין. אפשר לראות בזמן אמת איך הוא מתקדם, לערוך בדיקות וניסויים במסגרתו, ולעדכן אותו תוך כדי התנהלותו.

מסיבות אלה אין הכרח להתחיל מיד בקמפיין פרסום בהיקף מלא. אפשר להתחיל בבדיקות גישוש בהיקף קטן יותר כדי ללמוד מה עובד ומה לא, היכן ועל מי, ולהגדיל את הקמפיין בהדרגה כאשר ברור יותר איך נכון לנהל אותו.

מגוון האפשרויות הגדול פותח הזדמנויות שונות מבעבר וצריך ללמוד להכיר אותן ולעבוד אתן. אם עד לאחרונה חשבו מפרסמים כמעט רק על פרסום בבאנרים, למשל, כיום ידוע שפרסום בווידאו משיג תוצאות טובות הרבה יותר, וקמפיינים פרוגרמטיים יכולים כיום לכלול גם מודעות וידאו. טכנולוגיות נוספות שצריך להביא בחשבון הן כאלה המאפשרות פרסום תלוי-מקום. פילוח גאוגרפי מאפשר פרסום ללקוחות פוטנציאליים הנמצאים בקרבת בתי עסק, וטכנולוגיות אחרות מאפשרות להעביר מסרים שיווקיים למכשירים הניידים של לקוחות הנמצאים בחנות.

ריבוי הנתונים חסר התקדים שפלטפורמות הפרסום הפרוגרמטי מספקות הוא ברכה רק אם משתמשים בנתונים אלה באופן מושכל. מדדים ישנים, שבעבר נאלצו מפרסמים להשתמש בהם בהעדר נתונים נוספים, כבר אינם תמיד אלה שנכון לעקוב אחריהם. הקשר בין חשיפות, לחיצות וקניות הוא בדרך כלל קשר לא כל כך פשוט שמעורבים בו גם גורמים אחרים. הפלטפורמות הפרוגרמטיות מספקות מידע עשיר וכלים העוזר להבין את הקשרים האלה, אבל כדי לנצל את העושר הזה, מותגים ומשווקים חייבים לדעת כיצד להשתמש בהם בהקשרים הספציפיים של הקמפיינים שהם מנהלים, אשר על פי רוב מתנהלים בכמה ערוצים במקביל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here