עמוד הבית של אתרי תוכן חשוב מתמיד

עמוד הבית של אתרי תוכן חשוב מתמיד

בשנים האחרונות רווחה הדעה שמכיוון שרוב התעבורה לאתרים מגיעה מן הרשתות החברתיות, חשיבותו של דף הבית יורדת. זאת היתה טעות.

יש קשר הדוק בין פיתוח המאמרים המיידיים של פייסבוק לבין הדעה הפופולרית בשנים האחרונות, שהמדיה החברתית הופכת להיות המקור הכמעט-בלעדי לחשיפה ולתעבורה. לפי המחשבה הזאת, במקום לבקר באתרי תוכן, לקרוא את הכותרות בדף הבית שלהם ולהגיע משם לתוכן של האתר, יותר ויותר משתמשים מגיעים לתוכן דרך מה שהם רואים במדיה החברתית. מובן שיש מידה מסוימת של אמת ברושם הזה. המשקל הגובר של הפלטפורמות החברתיות, ופייסבוק בראשן, כערוץ שדרכו מגיעים אנשים לתוכן, הוא הסיבה לרעיון ש"דף הבית מת". הרעיון הזה עודד את פייסבוק לנצל את המגמה, ובמקום לשלוח משתמשים לאתרים אחרים, "לשאוב" את התוכן לתוכה ולתת למשתמשים לצרוך אותו בלי לעזוב את פייסבוק כלל.

אולי יש גם קשר הדוק בין ההצלחה המוגבלת של המאמרים המיידיים של פייסבוק לבין ההשקעה הגוברת של אתרי תוכן בדפי הבית שלהם. כאשר מתרחשים אירועים חדשותיים מיוחדים, למשל, אנשים מרבים להיכנס לדפי הבית של אתרי חדשות, מפני שברור להם ששם, יותר מאשר בכל מקום אחר, הם עדיין יכולים לצפות למצוא את המידע הטוב ביותר. אבל מתברר שגם כאשר לא קורה שום דבר יוצא דופן, רבים ממשיכים להיכנס ישירות לדף הבית של אתרי התוכן ולחפש שם את התוכן שמעניין אותם. אפילו אם מספרן של הכניסות האלה קטן בהשוואה למספר הכניסות דרך המדיה החברתית (או אתרים אחרים, כמו מנועי חיפוש ובלוגים), מספרן משמעותי, ולדעת ארגוני התוכן, הוא מצדיק השקעה רצינית בדף הבית.

ההשקעה הזאת חשובה לאתרים לא רק בגלל שדף הבית מוביל את המיעוט שמגיע אליו לתוכן שהוא מעוניין בו, אלא מפני שהמיעוט הזה הוא בעצם זה שאחראי לחלק ניכר מן השיתוף של התוכן בפלטפורמות החברתיות. כשמדובר בחדשות, למשל, צרכני החדשות הכבדים, ביניהם עיתונאים, הם אלה שסורקים לעתים קרובות את אתרי החדשות ומשתפים את העוקבים שלהם בפלטפורמות החברתיות במה שהם מוצאים שם. אותו הדבר נכון לגבי סוגי תוכן אחרים שבהם מתמחים ומתמקדים אתרי תוכן שונים. הצרכנים ה"כבדים" והמסורים ביותר לא מחכים להיתקל במידע בפלטפורמות החברתיות אלא סורקים לעתים קרובות את המקורות למידע שמעניין אותם, והם אלה שבעקבותיהם — בעקבות שיתוף התוכן בפלטפורמות החברתיות או בבלוגים — מגיעים לתוכן הזה צרכנים רבים אחרים. זה יכול להיות לפחות חלק מן ההסבר לקשר הסטטיסטי החזק שנמצא בין מספר הכניסות לתוכן דרך דף הבית של אתר לבין הפופולריות שלו ברשתות החברתיות.

לכן, גם בעידן הרשתות החברתיות, ואולי אפילו יותר מאשר לפניו, לדף הבית של אתרי תוכן יש חשיבות עצומה. הוא חייב להיבנות כך שישרת את מטרות האתר. לעתים קרובות המטרה הזאת היא בראש ובראשונה להוביל את מי שמגיעים לדף הבית אל התוכן שאותו רוצה האתר להביא לקהל הרחב. המטרה צריכה להיות גם לרצות לאנשים שמגיעים לאתר לרצות לחזור אליו. לשם כך הוא גם צריך להינתן לאנשים בצורה המושכת ביותר, ובדרך שתבדיל את האתר לטובה מאחרים. המפתח לכך הוא כמובן תוכן איכותי. בלעדיו שום דבר אחר לא יעזור. אבל מפני שדף הבית, בשונה מלינקים באתרים אחרים, יכול להתייחד גם במראה ובארגון משלו, הוא חייב להיבנות בדרך שתשקף את המיתוג ואת הגישה המיוחדת של האתר, שבאמצעותן הוא מבדיל את עצמו מאינספור האתרים האחרים המתחרים על תשומת לבם של צרכני התוכן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here