למה גם אתם צריכים ניהול מוניטין ברשת?

למה גם אתם צריכים ניהול מוניטין ברשת?

ניהול מוניטין מאפשר לכל אדם ליצור פרופיל אינטרנטי שמשקף נכונה את הישגיו, מעשיו וערכיו. למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

כולנו, כמעט, מחפשים כל דבר, כמעט, באינטרנט, ובהתאם מרכיב מהותי בתדמית של אנשי עסקים, בעלי מקצועות חופשיים, פוליטיקאים, אמנים ועוד רבים אחרים נקבע שם, ברשת, וליתר דיוק על סמך התוצאות שמופיעות בעמוד הראשון בגוגל כשמקלידים את שמו של האדם.

ניהול מוניטין ברשת (ORM — Online Reputation Management) מאפשר לכל מי שתדמיתו חשובה לו ליצור פרופיל אינטרנטי שהולם את ההישגים שצבר לאורך השנים, את מעשיו החיוביים ואת הערכים שלאורם הוא פועל. יש מי שירים גבה לנוכח ה"התערבות" בדירוג של גוגל והיצירה של תדמית "נכונה" עבור אדם זה או אחר, אבל בסופו של דבר זוהי התפתחות שאין טבעית ממנה, ובעיקר חשוב להבין שאנשי מקצוע בעלי יושרה מבססים את ה-ORM על מידע אמיתי ומעשים חיוביים שאכן בוצעו במציאות (שכן זהו ניהול המוניטין האפקטיבי ביותר) כך שבהחלט לא מדובר בסילוף האמת.

מתי כדאי להיעזר בשירות?
ישנם שני סוגי פניות לשירות ניהול מוניטין ברשת: על מנת ליהנות מהיתרונות שלו באופן שוטף, ועל מנת לסייע בהתמודדות עם משבר בשל הופעת פרסומים שליליים שעלולים לגרום לנזק בלתי הפיך. שירות ORM אמנם הופך נפוץ יותר ויותר, ובהתאם עוד ועוד אנשי מקצוע ששמם הטוב הוא אחד הנכסים העיקריים שלהם בוחרים להיעזר בו באופן קבוע, אולם נכון להיום עדיין רוב הפונים הם מי שפרסום שלילי כזה או אחר עלול למחוק מבחינתם שנים רבות של עבודה קשה ובניית מוניטין.

באופן טבעי, ניהול מוניטין באינטרנט באופן שוטף מקשה במיוחד על פרסומים שליליים לגרום לנזק של ממש ומאפשר מענה מיידי ואפקטיבי בכל מצב (אין פרסום שלא יתקשה לחדור מבעד לחומת נוכחות אינטרנטית חיובית רחבת היקף שנבנתה לאורך זמן רב). יחד עם זאת, הכלים הניצבים לרשות אנשי מקצוע בתחום מקנים להם את היכולת למצוא פתרון הולם גם כששירותיהם נשכרים באופן נקודתי.

איך מתבצע ניהול מוניטין באינטרנט?
המטרה היא ליצור מצב שבו פרסומים שליליים אינם מופיעים בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש במנועים השונים ובראשם כמובן גוגל — והאמצעים הם, בין השאר, שימוש בתכנים קיימים שמאירים את האדם באור הרצוי לו, ייזום תוכן חיובי חדש, יצירתם של פרופילים חדשים (ופיקטיביים) ברשת חברתית מובילה כזו או אחרת (כמו גם היעזרות בפרופילים שכבר קיימים), קידומן של מילות המפתח הרלוונטיות (שהעיקרית שבהן, כמובן, היא שמו של האדם שמבקש ליהנות מניהול מוניטין ברשת) ובניית פרופילי קישורים מגוונים בהתאם למגבלות של גוגל ושאר מנועי החיפוש על מנת שכל התכנים החיוביים יופיעו בצמרת תוצאות החיפוש וידחקו לאחור את הפרסומים הבעייתיים.

רשתות חברתיות — פרופילים ברשתות חברתיות שונות מופיעים במקרים רבים בדף הראשון של מנועי חיפוש, כך שכדאי להשקיע בהם ואפילו ליצור חדשים. כמובן שחובה כי אותם פרופילים יכוונו זרקור מפרגן במיוחד אל האדם שעבורו מתבצע השירות.

תוכן חיובי — באופן טבעי, מי שכבר מופיע ברשת בשלל אתרים ובהקשרים חיוביים נהנה מיתרון שכן לאנשי המקצוע המבצעים עבורו את ה-ORM יש יותר עם מה לעבוד. במידת הצורך, ימליצו אנשי המקצוע על פעילות נוספת, בפרופיל תקשורתי גבוה, שתאפשר יצירת תכנים חיוביים חדשים אותם ניתן יהיה לקדם ובכך לדחוק מהדף הראשון את התוצאות הלא רצויות.

פרופילי קישורים מגוונים — נדבך חשוב במיוחד לנוכח המלחמה של גוגל (ומנועי חיפוש אחרים) בשיטות קידום אתרים פסולות. פרופיל שכזה יאפשר הצפת מידע חיובי אודות האדם מבלי להסתכן שגוגל תעניש את האתרים בהם מופיע מידע מחמיא זה ותעלים אותם מהדף הראשון, וכך הפרסומים השליליים יחזרו לבלוט.

One thought on “למה גם אתם צריכים ניהול מוניטין ברשת?”

  1. Pingback: ניהול מוניטין | AdOps | אדאופס
  2. Trackback: ניהול מוניטין | AdOps | אדאופס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here