הדבר הבא בפרסום במובייל: פרסום תלת-ממדי?

הדבר הבא בפרסום במובייל: פרסום תלת-ממדי?

לאור התפוצה והחשיבות שקיבלו המכשירים הניידים בשנים האחרונות אפשר היה לצפות להתמקדות של מפרסמים במובייל כדרך להגיע לקהלי היעד שלהם. ההבטחה הזאת לא מיהרה להתממש. התברר שפרסום במובייל, לפחות בצורות מסורתיות, לא משיג את התוצאות המקוות. האם פרסומות שפורצות לממד השלישי הן הפתרון?

בשל התוצאות המאכזבות במובייל המשיכה הפעילות בענף הפרסום הדיגיטלי להתמקד בפלטפורמה הישנה והמוכרת, הדסקטופ, בעוד שהפרסום במובייל נשאר בעיני המפרסמים משני בחשיבותו. לתוצאות מאכזבות אלה יש כמה וכמה סיבות. אחת מהן היא שבמסכים קטנים ההשפעה השלילית של הפרסום על חוויית המשתמש גדולה במיוחד. גורמים בענף הפרסום מנסים להמציא פתרונות אשר יאפשרו לנצל את הפוטנציאל שברור לכל שטמון במובייל כערוץ פרסום. הניסיונות האלה כללו עד כה התמקדות בפרסום ילידי ובתוכן ממומן, שימוש בווידאו ומאמצים לנצל את האפשרויות שבפרסום המבוסס על מיקום המשתמש.

לאחרונה נוסף פרסום בתלת ממד לניסיונות למשוך את תשומת לבם של הצרכנים במובייל, כמו גם את משתמשי הדסקטופ שפרסומות רגילות כבר לא כל כך עובדות עליהם. לא מדובר (עדיין) בהולוגרמות אלא באשליות חזותיות פשוטות יותר. לדוגמה, פרסומת של מאזדה בעיתון נורווגי השתמשה בדגם תלת-ממדי של המכונית ובגלילה של התוכן כדי לשנות את זווית המבט, מלמעלה למטה, כאילו המכונית בולטת מן המישור של התוכן.

פורד השתמשה בדגם תלת-ממדי אינטראקטיבי שהמשתמשים יכולים לסובב כדי לבחון אותו מנקודות ראות שונות ולשנות בו תכונות כמו צבע. נתוני הקמפיין הצביעו על עלייה בהתעניינות במותג ובשיפור התדמית שלו. אל הדגם התלת-ממדי מוביל באנר פרסומי המושך את תשומת הלב באשליית תלת-ממד על-ידי תזוזה בהתאם לשינוי זווית ההחזקה של המכשיר.

פרסומת של ג'יימסון וויסקי אשר זכתה להד תקשורתי כ"פרסומת התלת-ממד הראשונה בפייסבוק ואינסטגרם" השתמשה בטכניקה פשוטה יותר. כוס וויסקי שמחליקה על בר חורגת לפתע ממה שנדמה כמסגרת התוחמת את הפרסומת, ועל ידי כך יוצרת אשליה של שבירת המישור הדו-ממדי שבו היא נמצאת.

Slide this shot of Jameson to your drinking buddy #LongLiveTheShot

A video posted by Jameson Whiskey (@jameson_us) on

פרסומות אלה עדיין נמצאות בשלב התחלתי של ניסיונות. בשונה מצורות מסורתיות יותר של פרסום עדיין אין סטנדרטים מקובלים שמאפשרים לסחור בהן באופן פרוגרמטי כדי להשיג תפוצה נרחבת. אבל אלה התחלות מעניינות, ולאור ההצלחה של חלק מן הקמפיינים הניסיוניים, אפשר לצפות שבעתיד פרסומות תלת-ממדיות יהפכו לחלק שכיח יותר בנוף הדיגיטלי.

One thought on “הדבר הבא בפרסום במובייל: פרסום תלת-ממדי?”

  1. Pingback: הפרסום בפייסבוק יוצא לממד השלישי | AdOps | אדאופס
  2. Trackback: הפרסום בפייסבוק יוצא לממד השלישי | AdOps | אדאופס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here