גוגל מציעה לעזור לאתרים בקידום התוכן שלהם

גוגל מציעה לעזור לאתרים בקידום התוכן שלהם

מוצר חדש של גוגל נועד לעזור למפעילי אתרים לחשוף את הקהל שלהם לתוכן רלוונטי נוסף. איך זה עובד, למי זה מיועד ואת מי זה מסכן?

גוגל השיקה לאחרונה מוצר בשם Matched content. זהו כלי המחולל המציג בפני משתמשים המלצות לתוכן נוסף באתר שבו הם נמצאים. השימוש בכלי אינו כרוך בתשלום והוא נועד ללקוחות מוצר הפרסום של גוגל, AdSense.

כלי זה מנתח את תוכן האתר, ובהתבסס על התוכן ועל היסטוריית הגלישה של משתמשים ספציפיים, הוא מחולל המלצות לתוכן נוסף שנמצא באתר ועשוי להיות רלוונטי לגולשים אלה. ההמלצות נועדו לעזור למפעילי אתרים לקדם את התוכן שלהם, להגדיל את משך השהייה של משתמשים באתר, ועל ידי כך לאפשר להם להגדיל את הכנסותיהם מחשיפה לפרסום שהם משלבים באתר. המלצות AdSense עצמן אינן כוללות פרסום מטעם מפרסמים חיצוניים, ולחיצות עליהן אינן מזכות בהכנסה. הן כוללות אך ורק קישורים לתוכן רלוונטי בתוך האתר שבו הן משולבות.

לא כל אתר יכול לשלב המלצות Matched Content. מוצר זה נועד רק לאתרים העומדים בקריטריונים מסוימים של גודל (מספר עמודים) והיקף תעבורה. האישור להשתמש בכלי ניתן עבור כל אתר בנפרד. לקוחות AdSense יכולים לבדוק בחשבון שלהם אם האתר שהם מפעילים עומד בקריטריונים, או לבקש מגוגל לאשר לאתר שלהם גישה ל-Matched Content.

לאחר קבלת האישור מגוגל, השילוב של המלצות Matched Content נעשה בדומה לשילוב פרסומות: יוצרים ad unit ב-AdSense עם הגדרות הגודל הרצויות, ובסוג היחידה בוחרים "Matched content". לאחר השמירה מתקבל קוד HTML שנועד להטמעה באתר.

המוצר החדש דומה למה שמציעים מתחרים שכבר פועלים בשוק, כגון Outbrain. הוא מנצל את הפריסה הנרחבת ואת המידע העומד לרשות גוגל כדי להציג המלצות רלוונטיות. בשונה מן המתחרים, לפי שעה הוא מוגבל לתוכן של אתרים ספציפיים ואך ורק לדפים בתוכם. אבל בהינתן העוצמה והמידע שמגבים את הכלי החדש של גוגל, למתחרים כמו Outbrain בהחלט יש סיבות לחשוש.

Google Matched Content

 

2 thoughts on “גוגל מציעה לעזור לאתרים בקידום התוכן שלהם”

  1. אורח says:

    האם יש לזה השפעה כל שהיא על קידום האתר ?

    1. מיכאל ציר says:

      מאמין שכן,
      מעבר לזה, לרוב עבודה עם הכלים של גוגל משרתת את המטרה של הקידום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here