במה צריכים אתרי תוכן להתמקד עכשיו כדי להרוויח מפרסום?

במה צריכים אתרי תוכן להתמקד עכשיו כדי להרוויח מפרסום?

המציאות משתנה במהירות: מה שהיה נכון אתמול לא בהכרח נכון היום. מה עושים גופים שהכנסותיהם באות מפרסום כדי להמשיך להרוויח?

בין אינספור הניסיונות להבין את המגמות הנוכחיות ולחזות את המגמות בעתיד, סקר שנערך בקרב מפעילי אתרי תוכן בארצות הברית ובבריטניה, שעיקריו מסוכמים באתר Digiday, מאשר גם הוא שווידאו ממשיך להיות בראש סדר העדיפויות של ספקי תוכן כמחולל הכנסות. בעוד שאצל חלקם, הפקת וידאו היא חלק משגרת העבודה, אצל אחרים מסמנים אותו כיעד מרכזי להשקעה ופיתוח במטרה להדביק את הקצב ולא להחמיץ את היתרונות הגלומים בווידאו.

הדעות אינן חלוקות על האפקטיביות של וידאו כדרך למשוך תשומת לב ואינטראקציה לתוכן, וכן כצורת פרסום. ארגוני תוכן רבים מתכוונים להסיט תקציבים מצורות פרסום אחרות לווידאו. אבל הפקות וידאו איכותיות אינן עניין של מה בכך. מעבר לאיכות ההפקה ישנם גם צדדים טכניים כגון מהירות טעינה, מיקוד בקהל היעד הנכון שכולם מצריכים תשומת לב.

הפצת תוכן אל מחוץ לאתרים שלהם עצמם, בראש ובראשונה לפלטפורמות כמו המאמרים המידיים של פייסבוק, עומדת גם היא גבוה בסדר העדיפויות של מפיקי תוכן. הדומיננטיות של פייסבוק וחתירתה להיות "גן סגור" שהולך ומזוהה בתודעתם של אנשים עם "האינטרנט" היא אמנם איום מדאיג עבור רוב מפיקי התוכן. אבל זאת מציאות שמכיוון שאי-אפשר לשנותה, הם נאלצים לשתף עמה פעולה. מחקרים עצמאיים ומפיקי התוכן עצמם מאשרים שלחלק גדול מאוד מן התעבורה, מן החשיפה לתוכן, ומן ההכנסות שהוא מחולל, אחראים שחקנים כמו פייסבוק וגוגל.

למשתתפי הסקר, כמו לכל אחד אחר, ברור שתחום המובייל בכלל הוא כיוון צמיחה מרכזי שמצריך תשומת לב והשקעה. שום גופי תוכן, קטנים או גדולים, אינם יכולים להרשות לעצמם להתעלם מן הצורות ומקנה המידה של השימוש במובייל לצריכת תוכן. אבל מבחינות מסוימות, המובייל הוא עדיין תחום מתפתח שסובל מבעיות רבות שמחכות לפתרון. עדיין לא ברור לכולם מהי הדרך הנכונה לעשות דברים במובייל. חלק מן הניסויים שנעשים בתחום מצליחים, חלקם פחות. לכן אין פלא שלצד שחוויית השימוש במובייל ומציאת פתרונות פרסום שעובדים בו, הם בין הנושאים החשובים בעיני אנשים בענף התוכן. וכמובן, היכן שיש פרסום, יש גם חוסמי פרסומות, ובעיית חסימת הפרסומות היא חלק מרכזי בסבך הבעיות שמחכות לפתרון כדי לשפר את ההחזר על ההשקעה במובייל. בסקר של AOL הצביעו הנשאלים על בעיה כעל החשובה מבין האתגרים המקשים על צמיחה במובייל.

בנוסף, ישנה בעיית היעילות הטכנולוגית ועלותה. ארגוני התוכן מוטרדים מכך שחלק גדול מן הכסף שמוציאים מפרסמים על פרסום — יותר ממחציתו — כלל לא מגיע לידיהם של גופי התוכן המביאים את הפרסומות לקהל אלא נשאר בידיהם של הגורמים הטכנולוגיים המתווכים ביניהם. "מס הטכנולוגיה" הזה הוא בין הסיבות לפופולריות הגוברת של מה שנקרא header bidding בפרסום פרוגרמטי: הצעה של אותו "שטח פרסום" לכמה פלטפורמות פרסום במקביל כדי לאלץ אותן להתחרות עליו ולהציע תעריפים גבוהים יותר. נוכח ההכנסות הנמוכות מפרסום, ברור לכל מי שעדיין לא עושה זאת שזאת פרקטיקה שכדאי לאמץ. כאן יש יתרון מסוים למפרסמים בשוק האמריקאי על פני מפרסמים בשווקים קטנים יותר מפני שבתנאים של קנה מידה גדול וריבוי מתחרים, ההבדל בתוצאות הוא הגדול ביותר.

הנקודה החשובה ביותר שלא הוזכרה בסקר — אולי מפני שבעיני חלק מן הנשאלים היא מובנת מאליה, ואולי מפני שהיא לא מספיק ספציפית כדי להצביע עליה כעל מגמה מיוחדת שבכוונתם של גופי תוכן להשקיע בה — היא איכות התוכן עצמו. הצרכנים באים לאתר בגלל התוכן, נשארים בו בגלל התוכן, ורואים את הפרסומות בו בגלל התוכן. כאשר התוכן לא טוב, שום דבר לא יציל את המצב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here